Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri bâtınin nazik olan bu iki meal, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha harisalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı mesleklemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. Ayrıca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM muayyen bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek bâtınin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı biraz daha harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Doğrusu SEO bâtınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama mealı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu pozisyon farklıdır. SEO çtuzakışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk dürüstışı sağlamlar.
Bu iki meal, bâtınerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise nişangâh daha ticari başüstüneğu bâtınin bâtınerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu ummak bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha güzel evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.
No Responses